Reklama na Facebooku to potężne narzędzie do zdobywania nowych klientów. Ważne jest jednak, aby odpowiednio dobrać strategię, aby mieć pewność, że docierasz do zamierzonej grupy odbiorców. Ten artykuł zawiera przegląd reklam na Facebooku, korzyści płynące z reklamowania się na Facebooku, zasady działania reklam na Facebooku oraz różne rodzaje reklam, które można tworzyć. Dzięki tym informacjom będziesz na dobrej drodze do stworzenia skutecznej strategii reklamowej.
Rodzaje reklam na Facebooku
Posty sponsorowane - Posty sponsorowane to posty, za których wyświetlenie w news feedzie trzeba zapłacić. Posty sponsorowane można tworzyć ręcznie lub za pomocą kalendarza redakcyjnego. Posty wyróżnione - Istnieją dwa sposoby wyróżnienia postu - automatyczny i ręczny. W przypadku automatycznego boostowania algorytm decyduje, które posty mają być boostowane. W przypadku ręcznego zwiększania liczby postów to Ty decydujesz, które posty mają zostać zwiększone. Możesz wybrać posty, które mają zostać wyróżnione ręcznie, używając przycisku wyróżnienia, który pojawia się obok każdego opublikowanego postu. Reklamy wideo - reklamy wideo to najbardziej angażujące typy reklam, ale nie są one odpowiednie dla każdej firmy. Reklamy wideo można tworzyć od podstaw lub skorzystać z narzędzia kreatywnego Facebooka. Reklamy leadowe - reklamy leadowe to pełnoekranowe reklamy, których celem jest pozyskiwanie potencjalnych klientów. Do wyboru są dwa typy reklam leadowych - formularze przechwytywania leadów i formularze zgłoszeniowe. Reklamy z nagłówkami - Reklamy z nagłówkami są odpowiednie dla firm, które sprzedają produkty lub usługi o krótkim cyklu sprzedaży. Reklamy te świetnie nadają się do zwiększania liczby kliknięć, wyświetleń i współczynnika klikalności.
Sponsorowane posty
Posty sponsorowane to płatne posty, które pojawiają się na Twojej osi czasu oraz w kanałach informacyjnych Twoich fanów i obserwatorów. Możesz pisać posty sponsorowane ręcznie lub zaplanować ich publikację na późniejszy czas. Świetną rzeczą w postach sponsorowanych jest to, że można je kierować do odbiorców według lokalizacji, języka, zainteresowań, danych demograficznych i innych kryteriów. Jedynym minusem postów sponsorowanych jest to, że w przeciwieństwie do innych typów reklam na Facebooku, masz tylko około 90 znaków, aby przekazać swoją wiadomość. Posty sponsorowane świetnie nadają się do promowania specjalnych wydarzeń, produktów lub usług. Posty sponsorowane mogą być wyświetlane osobom, które polubiły Twoją stronę, ich znajomym lub kombinacji obu tych opcji.
Reklamy wideo
Reklamy wideo to najbardziej angażujące typy reklam, ale nie są one odpowiednie dla każdego biznesu. Reklamy wideo można tworzyć od podstaw lub skorzystać z narzędzia kreatywnego Facebooka. Przy tworzeniu reklam wideo ważne jest, aby były one krótkie. Badania pokazują, że ludzie tracą zainteresowanie po około 10 sekundach. Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy wideo były skuteczne, nie powinny przekraczać dwóch minut. Tworząc reklamy wideo, pamiętaj o następujących kwestiach: - Twój film powinien się wyróżniać. Nie używaj obrazów ze stocków ani ogólnego tła. Stwórz coś unikalnego, co przyciągnie uwagę odbiorców. - W filmie powinno być wyraźne wezwanie do działania. Powiedz widzom, co powinni zrobić w następnej kolejności. Jeśli chcesz, aby kliknęli na Twoją reklamę lub odwiedzili Twoją stronę internetową, powiedz im, aby to zrobili.
- Admin